RÖPORTAJ: İbrahim KARAKÜTÜK – Harbor Bitch



Fotoğraf severler hatırlayacaklardır... Gölge Fanzin'in bir önceki sayısında Suimasen Editons’ın kurucuları Erdem Varol ve İbrahim Karakütük ile yaptığım bir röportajı sizlerle paylaşmıştım. Bu girişimlerinin gelecekte daha sık duyulacağını da iddia etmiştim. Bu röportajda Suimasen Editons’a biraz ivme kazandırmak için Varol ile Karakütük’ü az biraz da sorgulamıştım... Hani tüm yayımlarınız bu mudur? Sizde başka bir olay yok mudur? gibisinden... Onlarda sağ olsunlar, benimle ileriye dönük planlarını paylaşmışlardı. Peşi sıra hormonlu bir Osmanlı tokatı gibi patlattılar çemçük ağızlı arsız suratıma 6 kardeşi... Bunun üzerine bir kadın (Arzu Arısoy) ve birkaç iyi adamla (Can Tanrıseven, Dinçer Dökümcü, İbrahim Karakütük, Okan Pulat ve Onur Girit) fotozinleri hakkında Facebook’ta kurduğumuz grup üzerinden bu röportajlar serisini gerçekleştirdik. Ortalama olarak 3 saat kadar süren bu söyleşiyi bitirdiğimizde memleket fotoğrafı adına belki küçük ama teşvik edicilik bakımından bir o kadar da büyük bir enerjiyi açığa çıkarttık. Hoş bendeniz, uzun süre sandalyede iğreti oturmaktan bir de flat-ass sendromuna yakalandım. O da bir başka şahane oldu ki değmeyin gitsin!

Not: Toplam 6 adet mini röportaj bulunuyor. Arzu Arısoy'un röportajını müteakiben her gün bir diğer röportaj yayımlanacaktır. Bilgilerinize.

- Harbor Bitch'in bende uyandırdığı hissiyat gibi, direkt gireceğim konuya... Liman orospusu bir profesyonel olarak gerçekten mevcut mu? Yoksa metaforik bir gönderme mi?

...

Erdem Varol: İbrahim!

...

- İbrahim has left the building...

İbrahim Karakütük (@ibrahimkarakutuk): Geliyor!!! Geldim.

- Liman orospusu bir profesyonel... bir kişi olarak gerçekten mevcut mu? Yoksa sadece bir tür gönderme mi?

- (gülerek) Abi, telefonu lazımsa hemen vereyim.

- (gülerek) İşlerin bende yaşanmışlığın fotoğrafik bir güncesi ya da yeniden canlandırılması gibi bir his uyandırdı. Sorum bundan ötürüydü.

- (gülerek) Abi, liman orospusu benim...

- (gülerek) Amanın!!! Oysa takipteki bir dedektifin araştırmasının görsel delilleri gibiydiler. Ben seni bir ‘voyeur’ olarak değerlendirmiştim. Bu sürpriz oldu! Hemde büyük bir sürpriz...

- Ben yılda 3 kez bu zineleri çıkaracağım. Ve bunların ilki “Liman Orospusu”... Ardından "Bahar Mezarı" geliyor. İlk fotozin benim İstanbul'a çok sık gidip geldiğim bir döneme denk geliyor. Orta Anadolu'dan İstanbul'a gelen küçük bir orospuyum yani...

- (gülerek) Abooov! Hürmetler...

- Bilmukabele

- Görsellerdeki her şey gerçek, fakat fotozinde bir araya gelişleri... düzenlenişleri... izleyici olarak bende ‘tedirginlik’ ve ‘gerçeküstülük’ hissi uyandırdı. Belki biraz Magritte resimlerindeki gibi... Bu senin dolaysız anlatım dilinin vardığı doğaçlama bir sonuç mu? Yoksa her şey kurgu mu?

- İkisi birden... Elimde küçük bir makina var. Ve aslında arada cebimden çıkartıp fotoğraf çekiyorum. “Doğaçlama mı, yoksa kurgu mu?” Bunun bilmiyorum. Ama bunları zinede bir araya getirirken, elbette bir kurgu söz konusu.

- (gülerek) Beni bu denli şaşırttığın için sana çok teşekkür ediyorum.

- Ben teşekkür ederim. Öpüyore...


Not: "HARBOR BITCH" adlı fotozini edinmek isteyen fotoğraf severler, @ibrahimkarakutuk'nün instagram hesabı aracılığıyla kendisiyle iletişime geçerek tedarik edebilirler.

Bu çeviri; Gölge Fanzinin 18. sayısında yayımlanmıştır.
Gölge Fanzinin bu sayısını aşağıdaki bağlantıya tıklayarak okuyabilirsiniz.
https://issuu.com/cenkmiratpekcanatti/docs/gf-18
alternatif olarak;
http://golgefanzin.com/

Yorumlar