PODCAST: ODADAKİ FİL: FOTOĞRAF MAFYASI


'Odadaki Fil: Fotoğraf Mafyası'
#miratınpuslufotoğrafatlası - 2.S, 13.B

Sezon finaline yaraşır bir konu hakkında 'sesli düşünmek' istedim. Nihayetinde de konuyu 'Fotoğraf Mafyası' olarak belirledim.

"Peki neden?"

- Fotoğrafın 2000'li yıllarda hızla yükselen grafiğinin, aynı şekilde dip yapmış olması ve bu sürecin sorumlusu olan yapının (fotoğraf mafyası) fotoğrafla ilgili dinamikleri halen elinde... tekelinde tutuyor olmasıdır.

Eğer bu yapıyı iyi tanır ve analiz edebilirsek; doğru yöntemlerle onlara karşı eyleme geçtiğimizde ülke fotoğrafını güzel günlerin beklediğini düşünüyorum.

Fotoğraf camiasında mantık dışı işler çeviren bunu yaparken de ahlak dışı davranmaktan ve itibar suikastları düzenlemekten kaçınmayan, gözümüzün önünde ama kayıtsızlıklarımızın ardına saklanmış, gizli ve kolektif bir örgüt ya da yapılanmadan bahsediyorum. Ben bu yapılanmalara ‘PİS YEDİLİLER’ adını verdim.

1. İhtiyarlar Heyeti

a. Tutucular

b. Çıtırcılar


2. Dernek Ağaları

a. İktidardakiler
b. Muhalefet

3. Akademik Mafya

4. Forum Bombacıları

5. Firma, Medya ve Özel Fotoğraf Eğitim Kurumları

6. Zenginler, Şöhretler ve İflah Olmaz Zevzekler

7. Fotoğrafçı Görünümlü Terörist Seviciler

Bu fotoğraf mafyası denen örgütü tek bir seferde yüreğinden vurarak yıkamazsınız. Çünkü bu tür örgütlerin kalpleri yoktur. Onları ufak ufak parçalarsınız. Çözülmeye başladıklarında fotoğraf camiası üzerindeki kontrol gücü illüzyonları da sona erer. Sonunda (BAM!) gerçekler su yüzüne çıkar ve farkındalık oluşur ki, o gün fotoğraf mafyasının bitti gündür...

PowerApp:

@anchor

@SpotifyTurkey
"Kaydın ilerleyen dakikalarında sana bir hediyem var! Vazgeçtim seni parça parça değil, kütle kütle koparacağım. Kütle... kütle..."
Podpage: Podcast arşivine 16 farklı platformdan erişebilirsiniz.





Yorumlar